מירית כהן כספי אמנית
English  |  Hebrew  |  
דף הבית >> פרסומים >> עיתונות >> גופים טריטוריאלים הולנד,2008
 

 

 

"גופים טריטוריאלים", פיסול עכשווי מישראל,
מוזיאון "בלדן אן זי" האג.

פתיחה:יום ראשון 2.3.08
התערוכה תוצג עד סוף מאי 2008.

 http://www.galeries.nl/mnexpo.asp?exponr=36247


האמנים המשתתפים בתערוכה : מירית כהן-כספי, ארז ישראלי, זויה צ'רקסקי, בותינה אבו מלחם, מנאר זועבי, אורי קצנשטיין, פיליפ רנצר, אמיר ויינברג, סיגלית לנדאו, זיו בן-דב,אלי גור-אריה, גליה גור –זאב, שולי נחשון, גלעד רטמן, גיל שחר
אוצרת:רונית עדן, אמסטרדם.
בתערוכה "גופים טריטוריאלים", פיסול עכשווי מישראל, גוף האדם משמש ציר מרכזי. הוא כלי לבחון בו מהלכי חשיבה בשפה ויזואלית. קשת של רגשות , מחשבות וזכרונות באים ועוברים דרך הגוף, מנסים לגעת במהות שלו, לפעמים הוא עצמו אינו נוכח בעבודת האמנות אלא רק איזכור שלו.
התערוכה מציגה התרחשות מקומית דרך עבודות עכשוויות של 15 אמנים מישראל. האמנים באים ממקומות שונים של החברה הישראלית : מהגרים שחלק מחייהם חיו בארצות אחרות, ילידי הארץ, ישראלים פלשתינאים, תושבי כפרים, וכאלה המתגוררים בערים ראשיות. כל אמן בשפתו האישית משתמש בדימוי הגוף להעלות שאלות שונות: שאלות חברתיות ופוליטיות, שאלות על העבר, המשפחה והמסורת, ושאלות על גבולות של זהות והגדרה עצמית, ומה כוחם של המוות והאהבה
עבודות וידאו וצילום בוחנות את המושג פיסול ומציעות דרכים אחרות להתבוננות בו.הצבת מדיומים שונים אלה של עבודת אמנות זה לצד זה, מציעים התנסות אחרת של חווית הפיסול. האמנים יוצרים דמויות פנטסטיות בחומרים חדישים כמו לטקס, הדפסות מחשב ויציקות פלסטיק ופולימרים,. החומרים אמנם אינם חומרי פיסול מסורתיים עם זאת ישנו קשר להיסטוריה של הפיסול ולתולדות האמנות.

התערוכה תלווה בקטלוג שבו יופיעו גם מאמרים הממקמים את העבודות בהקשר אמנותי רחב יותר של שני כותבים בתחומים שונים על אמנות עכשווית.
המאמר של דר.ברוך בליך – מרצה במוסדות לאמנות, חוקר ומבקר אמנות עכשווית, יהיה מנקודת מבט תיאורטית על העבודות בתערוכה וזאת במטרה להצדיק את העיסוק בגוף בהקשר האמנותי : מה עומד מאחורי ביטויי הגוף באמנות, למה אמנים עוסקים שוב ושוב בגוף האדם, מעוותים אותו, מסרסים אותו ומציגים אותו בהקשרים מוזרים ומשונים.
מאמר שני יהיה מאת דר. דליה מנור – היסטוריונית ומבקרת של אמנות. אוצרת תערוכות ומרצה בכירה במוסדות להשכלה גבוהה בעיקר בתחום של אמנות ישראלית עכשווית.המאמר שלה יעסוק בזהות הישראלית של עבודות האמנות, הקשר שלהן להיסטוריה של הפיסול, והיחסים עם עולם האמנות בזירה הבינלאומית.

 

 

 
 

 

 

 





 

 

 

דף הבית  I   חדשות ועדכונים  ן  קורות חיים    I  מיצבים ופרויקטים    I  גלריה  I  פרסומים  ן  מפת האתר  ן  צור קשר  
© www.MiritCohen-Caspi.com
לייבסיטי - בניית אתרים