מירית כהן כספי אמנית
English  |  Hebrew  |  
דף הבית >> מיצבים ופרויקטים >> גלריה טובה אוסמן,קטלוג-קופסא 1994
גלריה טובה אוסמן,קטלוג-קופסא 1994          
 
 
 

 

העבודה קטלוג-קופסה מקפלת בתוכה עשר שנים של יצירה. 'יצור כלאיים שבין קטלוג, למשחק, ליצירת אמנות משועתקת העומדת בפני עצמה'. היא הוצגה לראשונה בתערוכה בגלריה טובה אוסמן ובמיצב בשדרות רוטשילד בתל-אביב ב-1994.

 

 הרעיון להוציא קטלוג בקופסה, נבע מתוך ההתעסקות הממושכת שלי בין השנים: 1989–2004 ב'קופסאות עץ'. בפועל, זו היא קופסת קרטון, הנראית כמו קופסת עץ – על פניה החיצוניים מודפס דגם של טבעות עץ. במעטפת החיצונית של הקופסה יש 'חור-הצצה' עגול, שדרכו ניתן כביכול 'להציץ פנימה'. בתוך הקופסה, העשויה כמגירה המושחלת בתוך מעטפת, מונחים – ללא הייררכיה כלשהי – צילומי עבודות שלי, טקסטים על עבודתי, מידע, אימרות, וגם פריטים המתייחסים למאגיה ולגורל, כמו קלפים או קריאה בכף-יד.

 

 
 
לחץ כאן להרצת הקלפים
 

 

 "קלפים"
פרספקס(שלוש שכבות),בסיס עץ,ברגים ואומים 23x23x10 ס"מ ליחידה. (כל יחידה הפכה בעבודה "קטלוג קופסה" לקלף גודל 10x10ס"מ).

 


כל קלף בקופסה מודפס משני צידיו. בצד הצבעוני, צילום העבודה. בצד השני – הדפסה בשחור לבן של ציטוטים מטקסטים שונים או צילומי עבודות שלי משנים עברו.
במקור, היווה כל קלף מרכיב אחד מתוך יצירת אמנות. סך הכול היו אלה 18 פריטים על קיר, סדורים בפריסה של 6X3. כל עבודת קלף היתה בנויה מארבע פלטות מחוברות באומים ובמוטות הברגה, 23X23 ס"מ כל יחידה. השיכבה הראשונה היתה עשויה מעץ אורן, ושלוש השכבות הנוספות, מפרספקס שקוף. על כל שיכבת פרספקס הופיע חלק אחד של העבודה. כלומר, ראיית הדימוי השיכבתי השלם נוצרה בעין המתבונן בלבד. ברגע שיוצאו מוטות ההברגה והשכבות תיפרדנה, תתפרק גם המשמעות ותיעלם.
בעבודה זו אני מקיימת 'דו-שיח' ברבדים שונים: עם עצמי, עם הצופה-קורא, עם תולדות האמנות, עם מיני 'אמיתות' מקובלות, עם הראייה שלנו ותרגום המציאות, עם מילים, עם ביקורת האמנות ועוד. מעבר לכך, יש כאן עיסוק בנושאים כמו ראייה ואי-ראייה, או 'החמצת הראייה' (כשמו של אחד הקלפים), יחסי חוץ–פנים (הסתכלות מבחוץ פנימה, מבפנים החוצה), ההיסטוריה האישית לעומת ההיסטוריה הכללית, ריבוי משמעויות לעומת תפיסה חותכת של 'שחור ולבן', שימוש בשפה/ות, בדיבור, היקבעות באמצעות מילים, השתנות ואי-היקבעות, מיסטיקה ועמימות לעומת ודאות.
לחץ כאן לקריאת המאמר המלא.

פרספקס,פלסטיק,גזות סינטטיות,בסיס דיקט,ברגים ואומים 60x60x10 ס"מ ליחידה. 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 כתבה משודרת בחדשות ערוץ גוונים

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

דף הבית  I   חדשות ועדכונים  ן  קורות חיים    I  מיצבים ופרויקטים    I  גלריה  I  פרסומים  ן  מפת האתר  ן  צור קשר  
© www.MiritCohen-Caspi.com
לייבסיטי - בניית אתרים